Breadcrumb

Breadcrumb

Eduki publikatzailea

Atzealdea 18. JARDUKETA TELEMATIKOAK

18. JARDUKETA TELEMATIKOAK

Digitalizazioak izapidetze prozesala deszentralizatzeko aukera ematen du eta Justizia Zerbitzu Publikoari forma berria ematen dio. Aukera hori beharrezkoa eta premiazkoa da pandemiaren testuinguruan. Proiektuaren helburua da hiru azpiproiekturen bidez kudeaketa telematikoa ahalbidetzen duten jarduketak abiaraztea:

Berehalakotasun digitala eta zerbitzu ez-presentzialak. Herritarren urrutiko arretarekin, Justizia Administrazioarekiko tratuarekin eta mendeko organoekin zerikusia duten alderdi guztiak estaliko ditu, eta askotariko konponbideak eta eragile guztiek berrerabil ditzaketenak eskainiko ditu. Hala, Herri-proiektu bat eratuko du, herritarrak eta enpresak metodo azkarren bidez modu seguruan identifikatzeko, administratuei segurtasun juridikoa emateko eta negozio-aukera berriak sortzeko.

Hurbiltasun digital seguruak herritarren eta enpresen esperientzia hobetuko du, Justizia Administrazioarekin eta elkartutako taldeekin duten tratuan.

Justizia Administrazioaren esparruan garatuko den sistema da, baina beste administrazio batzuek erabil dezakete. Administrazioen baliabideak aprobetxatzean datza, herritarrei begira eraginkortasuna hobetzeko.

Fede Publiko digitala. Justizia Ministerioa eraldaketa digitalean murgilduta dago, eta bere eskumeneko esparru guztiak hartzen ditu; beraz, ez da baztertzen Notarioek eta Erregistratzaileek beren eginkizunak betetzeko modua.

Alde horretatik, zenbait jarduketa egin nahi dira Notarioen eta Erregistratzaileen arloan harreman presentziala gutxitzen duten neurriak errazteko. Helburua da herritarrekin jarduerak egiteko gaitasuna izatea, berehalakotasun digitaleko / cl@ve sistemak erabiliz, bideokonferentzia bidezko jarduerak egin ahal izateko, eta, horrez gain, Administrazio publikoekiko informazio-trukeak ezabatzeko, trukeak baliabide elektronikoetara bideratuz.

Deslokalizatutako lanpostua eta telelana. Datuari zuzendutako espediente elektroniko berriak, Instantzia-auzitegien eta Bulego Judizialaren ezarpenarekin bat etorriz, Justizia Administrazioko eragileen lan deslokalizatua ahalbidetuko du.

Lan deslokalizatua eta telelana bereiziko dira. Lan deslokalizatuari esker, zerbitzuaren eragile batek Bulego Judizialean lan egin dezake hurbilen duen egoitza judizial fisikotik. Pertsona batek bere bizilekuko egoitza judizialean lan egin ahal izango du, nahiz eta bere lanpostua beste hiri bateko egoitza judizialean egon. Udalerrietako Justizia-bulegoek ere eginkizun hori dute. Aukera horrek eragin positiboa du kontziliazioan, karbono-aztarna murriztean mugikortasun hobea lortzeko, eta urruneko lana ahalbidetzen du, lan-harreman pertsonalak duen sozializazio positiboa galdu gabe.

Koronabirusaren krisiaren ondorioz sortutako behar berriek agerian utzi dute, batzuetan, enplegatu publikoek beren etxeetatik zerbitzuak ematea posible dela eta, are gehiago, desiragarria dela. Horrek aukera ematen du alferrikako mugikortasuna eta leku itxietako jende-pilaketa ahalik eta gehien murrizteko. Kasu horietan, beharrezkoa da telelana deritzona arautzea; izan ere, langile horien eskubide eta betebeharretan aldaketak izaten dira, beren ordezkariekin negoziatu beharrekoak, eta antolakuntzaren eta zerbitzuaren beharrekin bateratzea eskatzen dute. Gainera, Justizia Ministerioak, kogobernantza-sistema berriaren esparruan, justizia-arloan eskumenak dituzten Autonomia erkidegoekin protokolo komun bat adostu du, erregulazioa estatu osoan ahalik eta homogeneoena izan dadin.

Bi lan eginkizunak 4. proiektuan (Sarbidea eta garapen profesionala) adierazitakoarekin bat datoz, eta jarduera neurtzeko adierazleen aldaketa bete diren helburuetara bideratzea eskatzen dute, ez bertaratzera.

Itzuli zerrendara