Breadcrumb

Breadcrumb

Eduki publikatzailea

null 5. PRESTAKUNTZA

5. PRESTAKUNTZA

Esparrua profesionala aldatzeko prestakuntza egitura baten laguntza behar da, egungo eta etorkizuneko profesionalei segurtasuna emateko. Lotura bat behar da honako hauen artean: unibertsitateko prestakuntza, sartzeko prestakuntza eta etengabeko prestakuntza duen ondorengo garapen profesionala.
Ikasketa Juridikoen Zentroa (CEJ) izan da, urteetan zehar, Justizia-eragile askoren (abokatuak, fiskalak eta auzitegiko medikuak) etengabeko prestakuntzarako gunea. Kidego horiei eta beste batzuei Justizia Administrazioa eraldatzeko prozesuan prestakuntza-laguntza emateko beren eginkizuna indartu eta zabalduko da.

Unibertsitateko prestakuntza. Unibertsitatea Justizia Administrazioaren etorkizuneko eragileen prestakuntza-espazioa da, eta, beraz, funtsezkoa da gertatzen ari den eraldaketan edukiak sartzea. Beharrezkoa da aldaketak identifikatzea eta unibertsitateei prozesuan laguntzea.
Lehenik eta behin, beharrezkoa da lanbide berrietarako prestakuntza sartzea. Justizia Administrazioan Eztabaidak konpontzeko bitarteko egokiak sartzeko bultzadak eskaria kuantitatiboki handitzea dakar, eta profesional berriak beharko ditu.
Bigarrenik, arlo judizialaren digitalizazio-testuinguruan lan egiteko gaitasun berriak sartu behar dira. Batetik, tresna digitalak erabiltzeko, eta, bestetik, tresna horien prozedura-aldaketak egiteko. Adibidez, ahozko sententzien hazkundeak ahozko hizkuntza indartzeko beharra dakar.
Azkenik, ikerketa-ildo berriak irekitzea sustatuko da. Datuari zuzenduta dagoen Justiziak informazio-iturri handia emango du, eta ikerketa-lerroak ireki ditzake. Gizartearen bilakaera Justizia Zerbitzu Publikoak ikerketaren zerbitzura jarriko dituen datuetan ageri da.

Etengabeko prestakuntza. Antolaketaren aldaketek eta kudeaketa prozesalaren digitalizazioak eragina izango dute prestakuntzarako laguntza beharko duten eragileengan. Prestakuntza-laguntza handia behar da profesionalei beren lanean ziurtasuna eta segurtasuna emateko.
Transformazioaren abiadurak eta pandemiak eragindako mugikortasuna murrizteko testuinguruak prestakuntza eragile guztietara zabaltzeko sistema baten beharra dakarte, edozein dela ere haien bizilekua.
Lau lan-ildo garatuko dira:

1.Online prestakuntza sustatzea. Helburua da pertsona gehiagorengana iristea eta haien sarbidea erraztea. Metodologia eta eredu pedagogikoa aldatu behar dira.

2.Sarbiderako prestakuntzarako gaitasun berriak sartzea.

3.Prestakuntza iraunkorreko ikastaroen birorientazioa. Gaiak zabaltzea eta edukiak aldatzeko prozesuaren eskakizunak betetzeko beharren detekzioa perfekzionatzea, “blended learning” moduko eredu bat ezartzea online prestakuntza topaketa presentzialekin konbinatuz, prestakuntza-eremua bestelako eragileei eta lanbide-profil berriei irekitzea, kogobernantzan transferitutako eskumenak dituzten Justizia Administrazioko Autonomia erkidegoetako langileak prestakuntzan sartzea, etab.

4.Mahai, hitzaldi eta lanen bidezko eztabaidatzeko gunea, gizarte osoari zabaltzen zaiona eta eragileen prestakuntza agenda sozialarekin lotzen duena.

Proiektuak eskatzen du, alde batetik, CEJ prestakuntzara bideratutako beste erakunde publiko batzuekin lankidetzan aritzea, hala nola INAP edo INTEF, sinergiak eta eraginkortasuna sortzeko; eta, bestetik, justiziako profesionalak beren lurraldeetan prestatzeko laguntza behar duten Administrazio autonomikoekin lankidetzan aritzea.
 

 

Itzuli zerrendara