Breadcrumb

Breadcrumb

Eduki publikatzailea

Atzealdea 7. TALDE AHULEN IRISGARRITASUNA

7. TALDE AHULEN IRISGARRITASUNA

Testuingurua kontuan hartuta, eta beharren eta aldaketen balizko eraginaren azterketatik abiatuta, hasiera batean bi esparrutan jardungo da.

Irisgarritasuna eta zahartzea. Espainiako biztanleen ia %20k 65 urte baino gehiago ditu. Horren zati garrantzitsu bat analogikotzat har daiteke. Justizia Administrazioan gertatuko den digitalizazio sakon eta azkarrak kulturalki analogikoak diren pertsonak baztertzeko prozesua eragin dezake. Beharrezkoa da egitura-tresnak sortzea eten digital hori gainditzeko.
Bestalde, Justizia irisgarritasun gutxiko gunea izan da bertara joateko joera duten adinekoentzat, behar badute ere. Era berean, erakundeen bitartekaritzak eta prozedura egokituak jarri behar dira abian, haren erabilera errazteko.
Udalerrietako Justizia-bulegoak proiektu honetako ekintzen zati bat barne hartuko du eta adinekoentzako sarbide erraz eta iraunkorra izango ditu.

Irisgarritasuna eta ezgaitasuna. Justiziarako irisgarritasuna bermatzeko, ezgaitasun fisiko, psikiko edo sentsorialak dituzten kolektiboei zuzendutako ekintzak garatuko dira. Espainiako biztanleen %1ek adimen-urritasuna dute, eta portzentaje horiek eremu judizialean islatzen dira. Plena Inclusión erakundeak egin berri duen azterlan baten arabera, ezgaitasun intelektuala zuten eta espetxeratu ziren pertsonen %49ri ezgaitasuna espetxean bertan hauteman zitzaien. Kasuen %3,3 inguru bistan zehar hautematen da. Pertsona horiek berariazko ekintzak behar dituzte, irisgarritasun- eta ulermen-arazoengatik beren eskubideak erabiltzea eragotziko ez dietenak.
Justiziarako sarbidearen testuinguruan beharrezkoak eta egokiak diren aldaketak eta egokitzapenak egin behar dira, kasu jakin batean beharrezkoa denean, ezgaitasuna duten pertsonek gainerakoen baldintza beretan parte hartuko dutela bermatzeko.

Ildo hauek garatu behar dira:

  • Hizkuntza juridikoa irakurketa errazera, braillera eta zeinu hizkuntzara egokitzea. Egoitza judizialak egokitzea irisgarritasuna ziurtatzeko.

  • Abokatu, prokuradore, peritu edo gizarte-graduatuei berariazko prestakuntza ematea justiziarako sarbidea errazteko, ezgaitasun mota desberdinen ondorioz sor daitezkeen oztopoak kontuan hartuta.

  • Teknologia erabiltzea aniztasun funtzionala duten profesional eta erabiltzaileei sarbidea errazteko.

  • Bideratzaileen funtzioan sakontzea. Pertsona horiek, behar denean, Justizia sistemako langileekin eta ezgaitasuna duten pertsonekin lan egiten dute, prozeduretan komunikazio eraginkorra egon dadin. Ezgaitasuna duten pertsonei erabakiak ulertzen eta hartzen laguntzen diete, gauzak ulertu ahal izateko moduan azaltzen eta hitz egiten direla ziurtatuz eta doikuntzak eta laguntza egokia emanez. Ez dute ezgaitasunen bat duten pertsonen izenean hitz egiten, ez eta Justizia sistemaren izenean ere, eta ez dituzte erabakiak zuzentzen.



  •  
  •  

Proiektu hau ezgaitasunaren arloko erakundeekin batera garatu behar da. Justizia Zerbitzu Publikoan zein motatako ekintzak sartu behar diren aztertzea, bai prestakuntza-ekintzak bai kudeaketa-tresnak.
 

 

Itzuli zerrendara